פיתוח מוצר עם שותף תעשייתי –אקזיט בעזרת מטודולוגית אר-טי-אם!

בזמן שעבדנו על פרויקט מסוים בתחום האופטיקה עלינו על מאמר מעניין שבדק לד (LED) חדש בתחום האולטרה סגול עבור מדידות כאלו ואחרות. כמו עוד מאמרים רבים, הוא הפך לשיחת היום שלנו בהפסקות קפה ובכלל...ככה זה שצוות אנשי אקדמיה לשעבר עובדים ביחד (-:

כמה הפסקות קפה לאחר מכן, עלינו על רעיון שאפשר להשתמש בלד החדש למדידת מזהם מסוים במים.

אתן לכם ספויילר .... יצרנו קשר עם חברה שמייצרת לדים והם סיפקו לנו דוגמאות שהספיקו לעשות ניסוי היתכנות בכ-300$. לאחר מכן מצאנו שותף תעשייתי שמימן את המשך הפיתוח. כשסיימנו את הפיתוח אותו שותף רכש את הטכנולוגיה או במילים אחרות ... ביצענו אקזיט למוצר טכנולוגי!

איך הפרוייקט התגלגל?

שלבים ראשונים במטודולוגיה RTM עוסקים בתיקוף הרעיון וגילוי צרכי הלקוח הפוטנציאלי.

לינקים למאמרים רלוונטיים

אחרי שעלינו על הרעיון, מכשיר למדידת מזהם מסוים במים, התחלנו לתהות האם יש בכלל הצדקה לפתח מכשיר כזה. כדי לעשות זאת נחוץ להניח בצד את כל הידע הקודם על תעשיות המטרה לרעיון היזמי הראשוני ולהתעמק כדי להבין האם המוצר העתידי עשוי לענות על ה"כאב" האמיתי ומה מקורו של ה"כאב" בתעשיות אלו. כן, זה בדיוק בורות כמנוע צמיחה לחדשנות שאנחנו כל הזמן מזכירים [לינק למאמר] שמאפשרת לנו לצאת "מחוץ לקוספא" ולהטיל ספק בידע שלנו ובממצאים של ההמחקר שלנו על ידי העלת סדרה של שאלות שמביאות בסוף למסקנות מעניינות.

התחלנו לשאול הרבה שאלות על תהליכי עבודה והאם ניתן לשפר אותם בהנחה שהמכשיר שלנו קיים, האם זה עשוי לשפר תפוקות, האם קיימת רגולציה רלוונטית בתחום, מה מבנה של תעשיות המטרה ואיך נגשים ללקוחות פוטנציאליים.

כל השאלות חולקו לפי נושאים, והלכנו לחפש תשובות ושאלות חדשות, בשביל חלקן יצאנו לשטח.

לאחר מספר שבועות, והרבה חסה הידרופונית, גילינו את צרכי הלקוח הפוטנציאלי ואופן השימוש הפוטנציאלי של המכשיר העתידי, הגענו למסקנה שלפרויקט יש זכות קיום גם עסקית וגם טכנולוגית ושהגיע הזמן לקדם אותו לשלב הבא.

שלבים הבאים במטודולוגיה RTM - גילוי וניתוח טכנולוגיות מתחרות, פטנטים וספרות אקדמית ותכנון הגישה הטכנולוגית למוצר

לינקים למאמרים רלוונטיים

עסקנו רבות כדי להבין אילו פתרונות טכנולוגיים קיימים כיום בשוק, עלותם, חוזקות וחולשות של כל אחד מהם. מה שהתגלה הוא שקיימים פתרונות, חלקם אינם מאפשרים לעבוד באותה הצורה בה המוצר העתידי שלנו יאפשר, צורת עבודה מאוד נדרשת.. ואלו שכן מאפשרים לא מתאימים לתעשיית המטרה שלנו מבחינת טווחי המדידה.

כמו כן בדקנו את המחיר שהלקוחות פוטנציאלים מוכנים לשלם והצלבנו עם ההערכה שלנו לעלות משוערת ללקוח הסופי של המכשיר שלנו.

לאחר שתכננו את הגישה הטכנולוגית למכשיר העתידי שלנו הגיע זמן להראות שהמוצר יכול לעבוד.

שלב האחרון במטודולוגיה RTM שקודם לגיוס ההשקעה להמשך העבודה – בניית אב טיפוס או ניסוי היתכנות

לינקים למאמרים רלוונטיים

החברה שמייצרת את הלדים שמחה על ההזדמנות וסיפקה לנו כמה דוגמיות לנסיונות, ותוך שבועיים נוספים הייתה לנו מערכת במעבדה עם ביצועים פוטנציאליים פי כמה וכמה טובים יותר מכל המתחרים בשוק.

עכשיו היינו צריכים להחליט האם אנחנו הולכים לייצר MVP מהמערכת במעבדה ולהמשיך משם דרך כל השלבים המוכרים לכל יזם, או אולי במקרה הזה כדאי לנו ללכת בדרך אחרת ולקחת את כל התוצאות היפות ולמצוא חברה שתהיה מעוניינת בטכנולוגיה לפני שאחנו בכלל התחלנו להשקיע זמן וכסף נוספים בפרויקט.

אז עוד פעם יצאנו מהמשרד והתחלנו לחפש, לדבר עם אנשים, ולראות מי יכול להיות מעוניין. להפתעתינו די מהר מצאנו חברה בארה"ב שראתה בטכנולוגיה פוטנציאל עבורה. מו"מ קצר ופשוט (אנחנו לא אוהבים לסבך דברים) והשותף החדש שם כסף על השולחן לפיתוח המוצר ורכישתו בתום הפיתוח. שלושה חודשים לאחר מכן, והמכשיר כבר היה מותקן אצל לקוחות ראשונים לבדיקות ושיפורים.

אבל זה הרי לא סוף הסיפור, בכל השלבים שעברנו המשכנו לשאול שאלות ולא להסתפק בתשובות וכתוצאה מכך הפרויקט הזה שהתחיל ממאמר מעניין ושיחה בהפסקת קפה ממשיך לתת ולתת.

לסיכום:

אלו רק שתי דוגמאות מתוך רבות שעלו לנו מהסיפור הספציפי הזה שהתחיל ממאמר קטן ונגמר במכירה של הטכנולוגיה, בניית מערכת שת"פ עם שותף מארה"ב, ומספר לא מבוטל של רעיונות חדשים לפיתוח עתידי

Margalit 15,

בין האקדמיה לעסקים

ובין הבלתי אפשרי לאפשרי.

להעלות לסדר היום חשיבה מהפכנית וחדשנית

כך שהחלומות שלכם יהפכו למציאות שלכם!