ממאמר אקראי למוצר בטא אצל לקוחות –סיפור אמיתי

טריק נחמד כאשר רוצים להצליח:

לשאול שאלות ולהתקדם מהר בצעדים קטנים ולא לאט בצעד גדול אחד...מה זה אומר?!

אנחנו מדברים הרבה על הגישה שלנו לחדשנות - אם לא קראתם את המאמרים הקודמים שלנו אסביר בקצרה איך בורות וחדשנות קשורים.

כל הטריק הוא להגדיר בורות בצורה שונה - לא כמשהו רע אלא כמנוע צמיחה.

בשבילנו בורות זהו הפער בין כמות השאלות שיש לנו לכמות התשובות שיש לנו. אנחנו לא מסתפקים במציאת התשובה ועל כל תשובה אנחנו מנסים למצוא שאלות חדשות שמרחיבות ומעמיקות כי החדשנות מתחבאת אי שם בשאלות שאנחנו עוד לא יודעים על קיומם.

בעצם אנו מאמינים שהגדלת הבורות היא המנוע צמיחה לחדשנות.

התוצאה של הגישה הזאת שאנחנו יכולים לקחת טכנולוגיה, רעיון או גישה עסקית ולהנחיל אותם במהירות על תחום אחר ובדרך להוריד את הגבולות בין התעשיות השונות, מתוך ההבנה שהחיבורים בין התעשיות השונות כבר שם ורק צריך לדעת לחפש אותם בצורה שיטתית על ידי הגדלת כמות השאלות.

ואיך כל זה קשור לסיפור האמיתי שהבטחנו?

לפני כמה חודשים, בזמן שעבדנו על פרויקט מסוים בתחום האופטיקה עלינו על מאמר מעניין שבדק לד (LED) חדש בתחום האולטרה סגול עבור מדידות כאלו ואחרות. כמו עוד מאמרים רבים, הוא הפך לשיחת היום שלנו בהפסקות קפה ובכלל...ככה זה שצוות אנשי אקדמיה לשעבר עובדים ביחד (-:

כמה הפסקות קפה לאחר מכן, עלינו על רעיון שאפשר להשתמש בלד החדש למדידת חומרים מסוימים במיי השקיה בחקלאות. הרבה שאלות עלו עם התשובה היחידה הזאת, לדוגמא: איך משיגים את הלד, איך צריכה להראות המערכת ומה צריכים להיות הביצועים שלה, האם קיים פתרון דומה בשוק ואם כן מה הטכנולוגיות שלו, במה הגישה הזאת תתעלה על פני טכנולוגיות מתחרות, כמה יעלה פיתוח, מה קורה בעולם הפטנטים והשאלה הכי גדולה- האם מישהו צריך את זה בכלל. כמו שאתם יכולים להבין שאלות אלו רק מתחילות שרשרת ארוכה .

כל השאלות חולקו לפי נושאים, והלכנו לחפש תשובות ושאלות חדשות, בשביל חלקן יצאנו לשטח. לאחר מספר שבועות, והרבה חסה הידרופונית, הגענו למסקנה שלפרויקט יש זכות קיום גם עסקית וגם טכנולוגית ושהגיע הזמן לקדם אותו לשלב הבא, מציאת הלד שעדיין לא הגיע לשוק.

החברה שמייצרת את הלדים שמחה על ההזדמנות וסיפקה לנו כמה דוגמיות לנסיונות, ותוך שבועיים נוספים הייתה לנו מערכת במעבדה עם ביצועים פוטנציאליים פי כמה וכמה טובים יותר מכל המתחרים בשוק.

עכשיו היינו צריכים להחליט האם אנחנו הולכים לייצר MVP מהמערכת במעבדה ולהמשיך משם דרך כל השלבים המוכרים לכל יזם, או אולי במקרה הזה כדאי לנו ללכת בדרך אחרת ולקחת את כל התוצאות היפות ולמצוא חברה שתהיה מעוניינת בטכנולוגיה לפני שאחנו בכלל התחלנו להשקיע זמן וכסף נוספים בפרויקט.

אז עוד פעם יצאנו מהמשרד והתחלנו לחפש, לדבר עם אנשים, ולראות מי יכול להיות מעוניין. להפתעתינו די מהר מצאנו חברה בארה"ב שראתה בטכנולוגיה פוטנציאל עבורה. מו"מ קצר ופשוט (אנחנו לא אוהבים לסבך דברים) והשותף החדש שם כסף על השולחן לפיתוח המוצר ורכישתו בתום הפיתוח. שלושה חודשים לאחר מכן, והמכשיר כבר היה מותקן אצל לקוחות ראשונים לבדיקות ושיפורים.

ככה זה נראה במעבדה

אבל זה הרי לא סוף הסיפור, בכל השלבים שעברנו המשכנו לשאול שאלות ולא להסתפק בתשובות וכתוצאה מכך הפרויקט הזה שהתחיל ממאמר מעניין ושיחה בהפסקת קפה ממשיך לתת ולתת.

חוץ משת"פ פורה עם חברה בארה"ב שמשלמת על כל הפיתוח, זיהינו פער גדול בתעשייה ההידרופונית שאפשר למלא ע"י חיבור הטכנולוגיה שפיתחנו לעוד כמה טכנולוגיות אחרות.

נוסף לכך מצאנו שעל ידי תוספות מסוימות למה שבנינו המכשיר שלנו יתאים גם לבדיקת מי שפכין ועוד ועוד...

לסיכום:

אלו רק שתי דוגמאות מתוך רבות שעלו לנו מהסיפור הספציפי הזה שהתחיל ממאמר קטן ונגמר במוצר בטא בארה"ב!

מוזמנים לעקוב אחרינו...

בין האקדמיה לעסקים

ובין הבלתי אפשרי לאפשרי.

להעלות לסדר היום חשיבה מהפכנית וחדשנית

כך שהחלומות שלכם יהפכו למציאות שלכם!